lundi 14 mai 2007

La força del banner a El Periódico

A la pàgina web de El Periódico, com la majoria de llocs de mitjans de comunicació, la font de financiació més visible són els banners. En aquest cas, només obrir la pàgina principal trobem un banner de Fènix Direct o de Renault que es van simultant.

Aquesta forma de publicitat online consisteix a incloure una peça publicitària dins d'una pàgina web on els usuaris poden accedir al producte o servei directament. A la pràctica totalitat dels casos, el seu objectiu és atreure tràficcap al lloc web de l'anunciant que paga per la seva inclusió.

Els banners es creen a partir d'imatges (GIF o JPEG), o d'animacions creades a partir de tecnologies com Java, Adobe Shockwave i, fonamentalment Flaix, dissenyades amb la intenció d'atreure l'atenció, resultar notòries i comunicar el missatge desitjat, per tant, aquests banners no necessàriament mantenen la línia gràfica del lloc. No obstant, en aquest cas, abans de poder accedir a la pàgina web trobem una publicitat que surt automàticament de HP, que per poder accedir a la pàgina has de veure obligatòriament.

A part, el Periòdico també disposa de un suscripció gratuïta. Des del meu punt de vista, aquesta opció és perquè aquesta empresa comunicativa vol atreure al major nombre d'usuaris. A partir d'aquí es podrà dirigir als seus clients i poder aconseguir el màxim nombre de publicitat en banners. Aquesta gestió es realitza a partir de CPM, cost per mil impresions vistes, que és la manera de quantificar aquest sistema publicitari.

En aquest espai a fi a l'actualitat no es veu cap patrocini o mecenatge en el qual pugui ser una font d'ingressos pel mitjà. En resum, cal dir que la font principal d'ingrés d'aquest mitjà és sense dubte...
...el banner.

Aucun commentaire: