samedi 12 mai 2007

La televisió que s'apropa a tu

Periodisme digital? Més aprop del que ens pensem!!! Mai havia pensat en que podria ser una opció la de treballar al voltant del periodisme multimèdia. Sempre m'ha costat l'adaptació a aquest nou mitjà, Internet, però cada vegada més, està més present en el món laboral, en les grans empreses i grups de comunicació. No obstant, les petites localitats i empreses, estan treballant per poder incloure's en aquest món.

La setmana passada vaig anar a una entrevista de treball en una televisió local. La meva sorpresa va ser que, a més de fer les tasques típiques d'una televisió com ara redactar una típica notícia, em van explicar que volen instautar una televisió per internet. Els habitants del poble podran veure aquelles notícies que poden mirar puntualment, quan ells ho desitgin.
A més, la persona que m'ho explicava va comentar que a part, es faran adaptacions i formació a les persones que ho necessitin per poder facilitar el major ús. Aquest pas, imprescindible per l'èxit de la instauració de qualsevol avenç tecnològic, vol aconseguir que el màxim rendiment i no crear una sensació de fustració i enrediment als analfabets tecnologics.

Paral·lelament, he conegut la TV IP, que és una novetat que costarà instaurar (crec), però pot ser molt favorable a la societat. Serà un nou canal de comunicació que servirà per apropar als consumidors el que desitgen i no tan el que als periodistes o polítics els preocupa. Una opció per estar en contacte amb l'actualitat que els usuaris prefereixin.

Doncs... tinc present que el periodisme multimèdia està sent més que una revolució i que hem d'estar preparats per poder tocar les tecles el més ràpid possible i poder-nos adaptar amb facilitat. Està clar, una televisió, una ràdio que utilitza diferents canals... serà una comunicació que...
...S'APROPA A TU

1 commentaire:

Pablo a dit…

JO crec, com el Xavi, que el periodisme multimèdia és una eina que marcarà el futur de la professió periodística, del que no estic tan segur és de la seva implantació amb gran força en el present, considero que tot i la potència que tingui aquest nou periodisme encara és aviat per posar-se a l'alçada dels mitjans tradicionals i cobrir el papel social que efectuen aquests, encara els hi manca repercussió.